Tel : +90 442 233 33 89 |

Randevulu Sanal Sıra (RSS) Sistemi

Randevulu Sanal Sıra (RSS) Sistemi
30 Ekim 2020

TİCARET BAKANLIĞI, Risk Yönetimi, Tasfiye ve Döner Sermaye Genel Müdürlüğü’nden gelen yazıya istinaden;

DAĞITIM YERLERİNE
Kapıkule Sınır Kapımız 2018 yılında günlük yaklaşık 800 ticari araç kapasitesiyle çalışırken, özellikle Bakanlığımız tarafından Bulgar muhataplarımızla gerçekleştirilen yoğun müzakereler sonucunda günlük çıkış sayıları yaklaşık 1.100-1.200 seviyelerine ulaşmış durumdadır.

Benzer şekilde 2020 yılında modernize edilen Hamzabeyli Sınır Kapımızın günlük giriş-çıkış kapasitesi arttırılmış olup, bu kapasitenin fiiliyatta işler hale getirilmesi amacıyla Bulgaristan Hükümeti ve Gümrük İdaresiyle resmî görüşmelerimiz devam etmektedir. Öte yandan, gümrük idarelerimiz açısından işlemlerin en verimli ve en kısa sürede yürütülebilmesi için ülkemiz ihraç ürünlerini taşıyan karayolu taşımacılarının sınır kapılarımızdan geçiş sayılarının ve sürelerin öngörülebilir olması ihtiyacı hâsıl olmuştur. Artan geçiş talebi sonucunda şoförlerimizin bekleme süreleri ve bekleme koşullarının daha insani hale getirilmesi, yol kenarı sıraların yarattığı toplumsal ve çevresel olumsuzlukların engellenmesi, ihracatçılarımızın gümrük işlemlerini, sınır kapılarımızdaki yoğunluğa göre en optimal düzeyde ayarlayabilmeleri amacıyla Bakanlığımız tarafından Randevulu Sanal Sıra (RSS) Sistemi Projesi hayata geçirilmiştir.

Tamamen dijital ortamda hızlı sıra yönetimini temin etmek üzere 15 Temmuz 2020 tarihinde başlayan pilot uygulamadan itibaren RSS Sistemi aşama aşama geliştirilerek 15 Eylül 2020 tarihinde Kapıkule Sınır Kapımızda devreye alınmıştır.

Sistemin devreye alınması öncesinde ve sonrasında gerek şoförlerimiz, gerekse lojistik sektör temsilcilerinden ve sahada çalışan personelimizden alınan geri dönüşlerle, tüm paydaşlarımızla yapılan istişarelerde ve yerinde yaptığımız değerlendirme ve analizlerle, sistemin daha efektif çalışması amacıyla gerekli geliştirmeler sürekli yapılmaktadır. Bu doğrultuda sistemin diğer paydaş kurum ve kuruluşlar ile iç gümrük idarelerimiz arasındaki entegrasyonuna ilişkin çalışmalar devam etmektedir.

Bu kapsamda:
• Sınır kapılarında, uluslararası geçiş belgelerinden kaynaklı beklemelerin giderilmesi için RSS’nin Geçiş Belgeleri Otomasyon Sistemi ile entegrasyonunu sağlamaya yönelik olarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve TOBB ile çalışmalar devam etmektedir.
• Bulgaristan tarafında geçişlerin hızlandırılmasını teminen Kapıkule Sınır Kapısı’nın karşısında yer alan Kapitan Andreevo Sınır Kapısı’nın girişinde frigorifik TIR’lar için ayrı bir hattın oluşturulması, Hamzabeyli Sınır Kapısı’nın karşısında yer alan Lesovo Sınır Kapısı’ndaki üç peronun aktif olarak kullanılması ve Dereköy Sınır Kapısı’nın karşısında yer alan Malko Tarnovo Sınır Kapısı’nın TIR trafiğine açılması için Bulgaristan makamlarıyla Bulgaristan tarafında geçişlerin hızlandırılmasını teminen Kapıkule Sınır Kapısı’nın karşısında yer alan Kapitan Andreevo Sınır Kapısı’nın girişinde frigorifik TIR’lar için ayrı bir hattın oluşturulması, Hamzabeyli Sınır Kapısı’nın karşısında yer alan Lesovo Sınır Kapısı’ndaki üç peronun aktif olarak kullanılması ve Dereköy Sınır Kapısı’nın karşısında yer alan Malko Tarnovo Sınır Kapısı’nın TIR trafiğine açılması için Bulgaristan makamlarıyla RSS ile Kapıkule Sınır Kapısı’nda uygulanan sistemin diğer sınır kapılarımız ve iç gümrüklerimizle entegre şekilde çalışması, karayolu geçiş belgelerinin tedarik usullerinin basitleştirilmesi amacıyla Bakanlığımızca;

• 15.10.2020 Perşembe günü saat 20:00’dan itibaren, entegrasyon çalışmaları tamamlanıncaya kadar Kapıkule Sınır Kapısı’nda RSS Sistemi üzerinden randevu verilmeyecektir.
• 15-19.10.2020 tarihleri arasında çıkışlarda randevulu araçlara öncelik verilecektir.
• 19.10.2020 Pazartesi sabah saat 08:00’e kadar tüm randevulu araçların çıkışı sağlanacaktır.
• 15-19.10.2020 tarihleri arasında randevusuz gelen araçların çıkışları, randevulu araçların çıkışını takiben kapasite kalması durumunda gerçekleştirilecektir.
• 19.10.2020 Pazartesi sabah saat 08:00’den itibaren Kapıkule Sınır Kapısı’nda yerel sıra sistemi üzerinden araçların çıkışı gerçekleştirilecektir.

RSS Sistemi, Bakanlığımız analizlerine uygun olarak Kapıkule Sınır Kapısı da dahil, uygun görülen sınır kapılarımızda bu yıl sonuna kadar aşamalı olarak faaliyete alınacaktır.

Üyelerimize duyurulur.

Duyurulara Git
SAVE 20%
off Individual Membership every year you're a member with us
Download
Yeni Sayfa 1

Yıllık ve munzam aidatların birinci taksitinin son ödeme tarihi: 30 Haziran 2019

 

Cari yıl yıllık ve munzam aidatların birinci taksitinin son ödeme tarihi 30 Haziran 2019’dur. Bahsi geçen tarihin hafta sonuna denk gelmesi nedeniyle, 1 Temmuz 2019 Pazartesi günü mesai bitimine kadar ödeme yapılabilecektir.

Üyelerimiz yıllık aidat ve munzam aidat ödemelerini;
https://uye.tobb.org.tr/hizliaidatodeme.jsp adresinden online
- Odamız veznelerine nakit veya kredi kartı ile
- Aşağıdaki banka hesap numarasına oda sicil numaralarını belirterek yapabilirler.


Halkbankası Erzurum Subesi (0342)  

Hesap No: 16000094

IBAN: TR38 0001 2009 3420 0016 0000 94


Süresi içerisinde ödenmeyen yıllık aidat ve munzam aidatlar “6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun” hükümleri uyarınca, gecikme zammı uygulanarak tahsil edilir.

Üyelerimize önemle duyurulur.

Custom text