Sosyal Medya Politikası ve Etik Kuralları

Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası Sosyal Medya Politikası, Oda adına sosyal medya hesaplarını yöneten çalışanların ve sosyal medya hizmeti veren firma/firmalar ile ajans/ajanslar için bir rehber niteliği taşımaktadır.

➢ Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası markasına zarar verebilecek her türlü paylaşımdan uzak durulacağını,

➢ Sosyal medya hesaplarından küfür veya hakaret içeren, herhangi bir etnik grubu dışlayıcı veya aşağılayıcı üsluptan uzak durulacağını,

➢ Toplumun genel değer ve ilkelerine zarar verecek paylaşımlar yapılmayacağını,

➢ Sosyal medya hesaplarından üye sanayicilerin telefon, faks iletişim bilgileri veya üretim görüntüsü-fotoğrafı, söz konusu firmanın onayı alınmadan paylaşmayacağını,

➢ Toplumun genel değer ve ilkelerine zarar verecek paylaşımlar yapılmayacağını,

➢ Sosyal medya hesaplarından üye sanayicilerin telefon, faks iletişim bilgileri veya üretim görüntüsü-fotoğrafı, söz konusu firmanın onayı alınmadan paylaşmayacağını,

➢ Başka kurum ve kuruluşların saygınlığına zarar verecek paylaşımlar yapılmayacağını,

➢ Sosyal medya hesaplarından siyasal propaganda ve herhangi bir siyasi görüşü savunan fanatik üslup ve yorumlar yapılmayacağını,

➢ Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası, sosyal medya hesaplarına gelen hakaret, küfür gibi ahlak dışı olumsuz yorumları kaldırma, bu yorumları yapan kişi/kişiler veya kurumları engelleme hakkını saklı tutmakta olup,

➢ Tüm paylaşımlarda Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası, iştirakleri ve üyelerinin itibarı gözetileceğini taahhüt eder.

Bu sosyal medya politikası ile Kurumun gizlilik kurallarına uymak esastır. Kurumun mahrem sayılabilecek yönetim kurulu kararları, meclis kararları ve meslek komitesi kararları hiçbir şekilde paylaşılamaz. Bu tür paylaşımlar için Genel Sekreterlik ve Yönetim Kurulu Başkanı onayı şarttır.

Bu sosyal medya politikası; X, Facebook, Instagram, LinkedIn ve YouTube dahil Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası’nın Sosyal Medya Hesaplarının bulunduğu tüm sosyal medya mecraları için geçerli olup, sosyal medya platformlarını nasıl kullanacaklarını ve kurumun sosyal medya etkileşimlerini nasıl yöneteceğini belirlemekte ve çalışanların sosyal medya kullanımını etik ve sorumlu bir şekilde yönetmeyi amaçlamaktadır.

ETİK KURALLARI

Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası;

1- Saygılı İletişim: Üyeleri ile Saygılı ve nazik iletişim sağlar,

 2- Mahremiyet ve Kişisel Bilgiler: Üyelerinin ve Kurumun paylaşımında mahremiyetini ve kişisel bilgilerine saygı gösterir,

3- Güvenilirlik ve Doğruluk: Paylaşımlarında güvenilir kaynaklardan alındığından emin olur, Yanıltıcı veya yanlış bilgilerin yayılmasından kaçınır,

4- Taciz ve Tehdit Edici Davranışlar: Paylaşımlarında kullanıcılara karşı taciz, tehdit veya saldırgan davranışlardan kaçınır, Olumsuz etkileşimlerden kaçınarak, olumlu bir çevrimiçi ortam oluşturur,

5- Telif Hakkı ve İzni: Başkalarının içeriklerini paylaşırken telif haklarına saygı gösterir, izin alınmadan başkalarının özel içeriklerini paylaşmaktan kaçınır,

6- İçerik Kalitesi ve Değer: Paylaşılan içeriklerin kaliteli, ilgi çekici ve değerli olmasına özen gösterir, Çözüm odaklı ve olumlu içeriklere öncelik verir,

7- Grup ve Topluluk Kurallarına Uygunluk: Katılım gösterilen gruplar veya topluluklar içinde geçerli olan kurallara saygı gösterir, Topluluk normlarına uymayan davranışlardan kaçınır,

8- Politik ve Dini Çeşitlilik: Politik ve dini konularda hoşgörü ve çeşitlilik ilkesine uygun davranır, Farklı görüşlere saygı gösterir,

9- Dürüstlük ve Şeffaflık: Kendi içeriklerinizde dürüst ve şeffaf olur, Sponsorlu içeriklerde veya reklamlarda açık ve anlaşılır bir şekilde ifade eder,

10- Kritik Düşünce ve Tartışma: Farklı fikirleri değerlendirme ve açık fikirli olma konusunda çaba gösterir, Tartışmalarda mantıklı ve bilgiye dayalı argümanlar kullanır.