Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası Sosyal Medya
Politikası, Oda adına sosyal medya hesaplarını yöneten çalışanların ve sosyal
medya hizmeti veren firma/firmalar ile ajans/ajanslar için bir rehber niteliği
taşımaktadır.
➢ Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası markasına zarar verebilecek her türlü paylaşımdan uzak durulacağını,
➢ Sosyal medya hesaplarından küfür veya hakaret içeren, herhangi bir etnik grubu dışlayıcı veya aşağılayıcı üsluptan uzak durulacağını,
➢ Toplumun genel değer ve ilkelerine zarar verecek paylaşımlar yapılmayacağını,
➢ Sosyal medya hesaplarından üye sanayicilerin telefon, faks iletişim bilgileri veya üretim görüntüsü-fotoğrafı, söz konusu firmanın onayı alınmadan paylaşmayacağını,
➢ Toplumun genel değer ve ilkelerine zarar verecek paylaşımlar yapılmayacağını,
➢ Sosyal medya hesaplarından üye sanayicilerin telefon, faks iletişim bilgileri veya üretim görüntüsü-fotoğrafı, söz konusu firmanın onayı alınmadan paylaşmayacağını,
➢ Başka kurum ve kuruluşların saygınlığına zarar verecek paylaşımlar yapılmayacağını,
➢ Sosyal medya hesaplarından siyasal propaganda ve herhangi bir siyasi görüşü savunan fanatik üslup ve yorumlar yapılmayacağını,
➢ Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası, sosyal medya hesaplarına gelen hakaret, küfür gibi ahlak dışı olumsuz yorumları kaldırma, bu yorumları yapan kişi/kişiler veya kurumları engelleme hakkını saklı tutmakta olup,
➢ Tüm paylaşımlarda Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası, iştirakleri ve üyelerinin itibarı gözetileceğini taahhüt eder.
Bu sosyal medya politikası ile Kurumun
gizlilik kurallarına uymak esastır. Kurumun mahrem sayılabilecek yönetim kurulu
kararları, meclis kararları ve meslek komitesi kararları hiçbir şekilde
paylaşılamaz. Bu tür paylaşımlar için Genel Sekreterlik ve Yönetim Kurulu
Başkanı onayı şarttır.
Bu sosyal medya
politikası; X, Facebook, Instagram,
LinkedIn ve YouTube dahil Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası’nın
Sosyal Medya Hesaplarının bulunduğu tüm sosyal medya mecraları için geçerli
olup, sosyal medya platformlarını nasıl kullanacaklarını ve kurumun sosyal
medya etkileşimlerini nasıl yöneteceğini belirlemekte ve çalışanların sosyal
medya kullanımını etik ve sorumlu bir şekilde yönetmeyi amaçlamaktadır.
ETİK KURALLARI
Erzurum
Ticaret ve Sanayi Odası;
1- Saygılı İletişim: Üyeleri ile Saygılı ve nazik iletişim sağlar,
2- Mahremiyet ve Kişisel Bilgiler: Üyelerinin ve Kurumun paylaşımında mahremiyetini ve kişisel bilgilerine saygı gösterir,
3- Güvenilirlik ve Doğruluk: Paylaşımlarında güvenilir kaynaklardan
alındığından emin olur, Yanıltıcı veya yanlış bilgilerin yayılmasından kaçınır,
4- Taciz ve Tehdit Edici Davranışlar: Paylaşımlarında kullanıcılara
karşı taciz, tehdit veya saldırgan davranışlardan kaçınır, Olumsuz
etkileşimlerden kaçınarak, olumlu bir çevrimiçi ortam oluşturur,
5- Telif Hakkı ve İzni: Başkalarının içeriklerini
paylaşırken telif haklarına saygı gösterir, izin alınmadan başkalarının özel
içeriklerini paylaşmaktan kaçınır,
6- İçerik Kalitesi ve Değer: Paylaşılan içeriklerin
kaliteli, ilgi çekici ve değerli olmasına özen gösterir, Çözüm odaklı
ve olumlu içeriklere öncelik verir,
7- Grup ve Topluluk
Kurallarına Uygunluk: Katılım
gösterilen gruplar veya topluluklar içinde geçerli olan kurallara saygı
gösterir, Topluluk normlarına uymayan davranışlardan kaçınır,
8- Politik ve Dini
Çeşitlilik: Politik
ve dini konularda hoşgörü ve çeşitlilik ilkesine uygun davranır, Farklı
görüşlere saygı gösterir,
9- Dürüstlük ve Şeffaflık: Kendi içeriklerinizde dürüst
ve şeffaf olur, Sponsorlu içeriklerde veya reklamlarda açık ve anlaşılır bir
şekilde ifade eder,
10- Kritik Düşünce ve Tartışma: Farklı fikirleri değerlendirme ve açık fikirli olma konusunda çaba gösterir, Tartışmalarda mantıklı ve bilgiye dayalı argümanlar kullanır.