Odamızın uluslararası taşımacılık faaliyetlerine TIR Karnesi düzenleme ve geçiş belgesi dağıtım işlemleri ile ilgili katkı koymasının yanı sıra, sayısal takograf kartlarını da hizmet yelpazesine eklemiştir.
Odamız ile T.C. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) arasında 16 Nisan 2010 tarihinde imzalanan protokol gereğince sayısal takograf sistemi içerisinde kullanılacak sürücü, şirket, servis ve denetim kartlarının sertifikalandırılarak kişiselleştirmek suretiyle sahiplerine ulaştırılması TOBB tarafından gerçekleştirilmekte olup, söz konusu protokol kapsamında sürücü, şirket ve servis kartlarının kullanıcılarına verilebilmesi amacıyla 06/01/2015 tarihinden itibaren yetkilendirilmiş bulunmaktadır.
SAYISAL TAKOGRAF SİSTEMİ (STS) HAKKINDA
Takograf cihazı, karayolu araçlarının hareketinin ve sürücülerinin belli çalışma sürelerinin detaylarını otomatik veya yarı otomatik olarak göstermek ve kaydetmek için karayoluyla taşımacılık yapan araçlara monte edilmesi tasarlanan kayıt cihazıdır.
Takograf cihazı;
• Araç kullanım sürelerini denetler.
• Araç hızını denetler.
• Kanunun belirttiği sınırlar içinde aracın kullanımını denetler.
• Denetlediği kayıtları hafızasında tutar.
• Hafızasındaki kayıtları grafik veya yazılı rapor olarak verir.
Mekanik ve elektromekanik takograf cihazları yerine, 1 Mayıs 2006 tarihinden itibaren AB’ye üye ülkelerde Avrupa Birliği’nin ilgili mevzuatı uyarınca karayolu taşımacılığında kullanılan yeni araçlarda sayısal takograf kullanılması zorunlu hale gelmiştir.
Sayısal takograf uygulaması ile profesyonel sürücülerin davranışlarına/faaliyetlerine ilişkin daha fazla ve güvenilir veri toplayarak, karayolu güvenliğinin artırılması amaçlanmaktadır.
Sayısal takograf cihazı ile aşağıdaki bilgiler kaydedilmektedir.
• Aracın kat ettiği mesafe
• Aracın hızı
• Sürüş zamanı
• Diğer çalışma veya hazır bulunma süreleri
• Çalışma aralarını ve günlük dinlenme süreleri
TAKOGRAF KARTLARI
Takograf kartlarına ilişkin başvuruların alınması, değerlendirilmesi, kartların sertifikalandırılması, kartların kişiselleştirilmesi ve sahiplerine dağıtılması süreçlerindeki iş ve işlemler TOBB tarafından gerçekleştirilmektedir.
Ön başvurunun yapılmasından sonraki onay işlemi ise Odamız tarafından tamamlanmaktadır.
KART TİPLERİ
Sürücü Kartı: Uluslararası taşımacılık yapan ve yolcu taşımacılığı yapan sürücülerden SRC1, eşya taşımacılığı yapan sürücülerden SRC3 belgesine sahip her sürücü sayısal takograf kartına başvuru yapabilecektir.
Şirket Kartı: Şirketin yerleşik olduğu ülkedeki yetkili otorite tarafından, takograf hafızasında saklanan bilgiyi indirmek ve yetkisiz ulaşımı engellemek için şirkete ait bilgileri kilitlemek amacıyla, taşımacılık şirketine verilen karttır. Bir şirket birden fazla şirket kartı alabilir.
Servis Kartı: Temel olarak sayısal takografların takılması, açılması, kalibre edilmesi, kontrolü ve bilgi yüklenmesi için, onay almış servislere ve/veya servislerin montajcılarına verilen akıllı kartlardır. Sadece sayısal takograf için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’ndan onay almış yetkili servisler servis kartı alabilir.
Sürücü ve şirket kartları 5 yıl, denetim kartları 2 yıl ve servis kartları ise 1 yıl geçerlidir.
SAYISAL TAKOGRAF KARTI (SÜRÜCÜ, ŞİRKET VE SERVİS ) ÖN BAŞVURUSU
STAUM- Sayısal Takograf Araştırma ve Uygulama Merkezi’nin web sayfasındakihttps://staum.tobb.org.tr/WEB/ linkine tıklayarak bizzat kart sahipleri olarak ön başvurularınızın aşağıdaki gibi yapılması gerekmektedir.
• Kart İşlemleri
• TOBB Ortak Giriş Noktası
• E-Devlet ile Giriş Yap
• Sürücü / Şirket / Servis Kartı İşlemleri
• Yeni Kart Başvurusu
• Biyometrik fotoğraf (arka fon beyaz 3,5cmx4,5cm) ve İmzanın JPEG formatında sisteme yüklenecek
• İşlemler tamamlandıktan sonra ÖDEME NO alınacak ve Vakıfbank Tüm Gişeleri ve Vakıfbank İnternet Bankacılığı (Kurum Ödemeleri-Ulaştırma Takograf Bedeli) yatırılacak
• Kartınız Odamıza ulaştığında cep telefonunuza bilgilendirme mesajı gelecek ve Odadan kartınızı alabileceksiniz.
BOZUK, KAYIP, ÇALINTI VEYA EL KONULMUŞ KART İŞLEMLERİ
Bozuk Kart;
Sayısal takograf kartlarının ilk defa teslim alındığı tarihten itibaren 30 iş günü içinde uygun cihazda denenmek suretiyle çalışır vaziyette olduğunun kontrol edilmesi sorumluluğu sürücülere aittir. Bu süre içinde başvurulması halinde, bozuk çıkan kartlar, bozuk kartın iadesi şartıyla TOBB tarafından ücretsiz olarak en geç 10 iş günü içerisinde yeniden üretilecektir. 30 iş gününden sonra, kullanılmış ya da kullanılmamış bozuk kartlar, ilgili Odaya iade edilmeleri kaydıyla, ücreti mukabilinde değerlendirmeye alınacak ve yeniden üretilecektir.
Kayıp, Çalıntı veya El Konulmuş Kart;
Sayısal takograf kartlarının kaybedilmesi, çalınması veya kartına denetim görevlilerince el konulması halinde, kayıp, çalıntı veya el konulduğuna dair ilgili tutanak bizzat kart sahibi tarafından ön başvuru ekranına yüklenir, yeni kart talebi, kart ücretinin iki katı ödenerek, ücretin ödendiği tarihten itibaren en geç 10 iş günü içerisinde sonuçlandı.
Detaylı bilgi için: 0442 233 33 89 Dahili: 2506 no.lu telefondan bilgi alabilirsiniz.