Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası (ETSO) ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Erzurum Genç Girişimciler Kurulu (GGK) işbirliğiyle, ‘Dijitalleşme ile Ticaretin Geleceği’ konulu bir seminer düzenlendi.
Erzurum
Ticaret ve Sanayi Odası (ETSO) ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB)
Erzurum Genç Girişimciler Kurulu (GGK) işbirliğiyle, ‘Dijitalleşme ile
Ticaretin Geleceği’ konulu bir seminer düzenlendi.
Erzurum
Teknik Üniversitesi (ETÜ) İİBF Öğretim Üyesi ve TOBB Erzurum GGK İcra Komitesi
Üyesi Doç. Dr. İlker Akbaba’nın konuşmacı olduğu seminer ETSO Meclis Salonu’nda
gerçekleştirildi.
İl
GGK Başkanı İsmail Suci, Kurul üyeleri ile firmaların temsilcilerinin katıldığı
seminerde, dijitalleşme ile ticaretin geleceği, teknolojinin sunduğu fırsatlar
ve ticaretin dönüşümü anlatıldı.
“DİJİTALLEŞME
KAVRAMLARI ÖNEMLİ BİR DÖNÜŞÜMÜ TETİKLİYOR”
Seminerde,
teknolojinin hızla ilerlemesi ve dijitalleşmenin yaygınlaşmasının, ticaretin
geleceğini derinden etkilediğini kaydeden Doç. Dr. Akbaba şunları söyledi; “Elektronik
ticaret, mobil ticaret, Endüstri 4.0 ve dijitalleşme kavramları, iş dünyasında
önemli bir dönüşümü tetikliyor ve bu değişimlerin ticaret üzerindeki etkileri
giderek artıyor. İnternetin yaygın kullanımı ve mobil cihazların gelişimi ile
birlikte, işletmeler artık sınırları aşan bir şekilde müşterilere ulaşabiliyor.
Online satış platformları, e-ticaret siteleri ve dijital pazarlama araçları,
işletmeler için küresel ölçekte yeni pazarlar oluşturuyor ve rekabet avantajı
sağlıyor”
“MOBİL TİCARETİN
YÜKSELİŞİ VE TÜKETİCİLER İÇİN KOLAYLIK”
Mobil
cihazların yaygınlaşmasının, alışveriş alışkanlıklarını da değiştirdiğini
anlatan Akbaba, “Mobil ticaret, tüketicilere her an her yerden alışveriş yapma
imkanı sunuyor. Akıllı telefonlar ve mobil uygulamalar, kullanıcıların ürünleri
incelemesini, satın almasını ve ödemelerini kolaylıkla gerçekleştirmesini
sağlıyor. Bu da işletmeler için daha geniş bir müşteri kitlesi ve satış potansiyeli
demektir” diye konuştu.
DİJİTALLEŞMENİN
TİCARETE ETKİLERİ VE GELECEK ÖNGÖRÜSÜ
Dijitalleşmenin,
ticaretin geleceğini belirleyen en önemli faktörlerden biri haline geldiğini
vurgulayan Akbaba konuşmasında şu ifadelere yer verdi; “İşletmelerin bu
değişime ayak uydurması ve dijitalleşme stratejileri geliştirmesi gerekiyor.
Veri analitiği, yapay zeka destekli karar verme süreçleri, müşteri deneyimi
odaklı hizmetler ve sürdürülebilir dijital iş modelleri, geleceğin ticaretini
şekillendirecek unsurlar arasında yer alıyor. Geleceğin ticaretinde
dijitalleşme ve teknoloji, işletmeler için büyük fırsatlar sunarken aynı
zamanda rekabetin de daha yoğun bir şekilde yaşanacağı bir ortamı da
beraberinde getiriyor. Bu nedenle, işletmelerin dijital dönüşüm sürecine aktif
bir şekilde katılması ve teknolojiyi etkin bir şekilde kullanması, başarılı
olmaları için önemli bir adım olacaktır.”